Tölgyessy D. Péter elemez

A Való Világ 4 valóságshow professzionális elemzői szemmel. (A politikai elemző Tölgyessy csak névrokon.)

Honnan tudtam előre, hogy Jerzy erős?

2011.04.17. 21:54 Sz.J


"Mixo: A Való Világ 4-ben melyik játékos nyeri Ön szerint a versenyt?

T.P: Ezt még nagyon korai előrejelezni, tudniillik a valóságshow elemzés kicsit olyan, mint az időjárás-előrejelzés: körülbelül két hétig „látunk előre”. De nem szeretném kikerülni a kérdését! Szerintem Jerzey-nek komoly esélye van arra, hogy megnyerje a versenyt. " (Mixo magazin, 2010. december 27.)

"Jerzy a ValóVilág 4. egyik legnagyobb esélyese – állítja Tölgyessy D. Péter médiaszociológus, aki a valóságshow-król írta a doktoriját, és blogjában folyamatosan elemzi a villa eseményeit. Szerinte a lengyel srác azért lehet a befutó, mert kellemes külsejű, és nem osztja meg a nézőket. (Forrás: Blikk, 2011. január 16.)"

Bár az elemzést már régen abbahagytam, az ismerőseimtől most rengeteg sms-t kaptam. Ennek oka, hogy Jerzy és Béci párbajából az előbbi játékos került ki győztesen, márpedig jómagam már a játék elején jeleztem: szerintem Jerzynek komoly esélye van arra, hogy elviszi a főnyereményt.

Az ismerőseim, barátaim sms-ben arról faggatnak: honnan tudtam már decemberben/januárban, hogy Jerzy ilyen erős? A kérdésre már korábbi bejegyzéseimben válaszoltam, de most újra megteszem.

Számomra inkább az a meglepő, hogy sokan gyengének látták Jerzyt eddig. Ezek az emberek most a párbajgyőzelmén hitetlenkednek, pedig a lengyel fiú a kezdetektől fogva igencsak erős volt - még ha ez a villán belül és az online szavazások alkalmával nem derült ki.

Jerzy erősségének oka részben a "szürke karakterében" keresendő, részben pedig abban, hogy egybevágó (volt) önmagával. Szépfiúként szavazták be a nézők a villába és annak a szerepnek megfelelően is cselekedett (lásd. a Gigivel való viszonyt). A "szürke karaktere" és az egybevágósága (de leginkább ez utónbbi) pedig segítségére volt a hosszútávfutásban - márpedig ez a játék hosszútávfutást igényel. Ezt egyébként már tavaly decemberben megírtam a blogon, akkor, amikor Leonidász kiesett:

"A villában az a játékos lesz „hosszútávfutó” és győzelemre esélyes, aki a rá ruházott szerepével a leginkább tud egybevágó lenni, azonosulni. Elemzőként jelenleg Jerzynél látom, hogy erre képes: Szépfiú szerepével tökéletesen egybevágnak cselekedetei, így például a Gigivel való viszony." (lásd. a bejegyzést)

Emellett természetesen még fel tudnék sorolni több olyan okot (jelet) is, ami árulkodó, de nem teszem, főleg, mert már visszavonultam és őszintén szólva nagyon ritkán is követem a show-t.

Mindezek ellenére persze nem tudhattam, hogy Jerzy legyőzi Bécit, mindössze azt tudtam (már akkor, amikor bekerült a villába és megfigyelhettem a viselkedését), hogy esélyes a győzelemre, sőt, ő a legesélyesebb. Ma sem látom ezt másképpen.

Utóirat: ahhoz pedig nem kell sem elemzőnek, sem jóstehetségnek lenni, hogy lássuk: Gigi és Jerzy szakítani fog, miután a fiú kijön a villából.

A bejegyzés trackback címe:

https://tolgyessypeterelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr412834787

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megölheted Nikolát! 2011.04.18. 22:03:46

ÖLTÉL MÁR EMBERT? Most büntetlenül megteheted!Mindenki megnyugodhat, igazából senki sem fog meghalni.DE! Egy kitalált karakter igen. Nikolának van egy kiskamasz lánya. Elvált. Jobban szeret piálni, csajozni és bulizni, mint dolgozni, de azért nem egy p...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása